Kanelbullar, New moon och kaniner

Idag har varit en riktigt skön dag. Minuset är att jag inte var uppe i stallet. Vaknade halv tio, hade då sovit i elva timmar! Behövde verkligen det.

Sen städade jag mitt rum (det såg ut som ett bombnedslag och jag är förvånad av att jag inte fått astma av allt damm som var där) Tillslut blev det väldigt fint iaf :)

Vi var ute hos kaninerna en stund, jag läste new moon. Hann inte riktigt färdigt men tror jag läser ut den för tredje gången nu ikväll. Sen åt vi lunch, renskav och potatis mos :P. Efter lunch lagade jag mina ridvantar och fixade till bogselen efter det gick jag och Schack på promenad. (läs vi sprang på promenad och däckade sen ihop av utmattning i solen och myste)

Ville egentligen släppa kaninerna i betesburen idag så att de kunde käka lite gräs. Problemet var bara att  betesburen sitter ihop med Schacks och Mysaks vinterbur.. De fick gå och beta gräs i ovandelen till inneburen och kompostgallret en liten stund istället.

Bakade kanelbullar idag också, finns det något godare än en nybakad kanelbulle och ett glas mjölk.

Cred till den som orkat läsa igenom inlägget, ska nu gå och kolla på millenium.

/Fia :)

slänger in en bild på finaste tufsen

Kommentarer
Postat av: julia

SV: Haha det är bra fia ;) Jag kommer direkt! (Fia, Jojje är alltid gullig ;) Även o han är en envis åsna ibland ;) OH! Hallå! Hästen och jag passar perfekt tsm! VI är lika envisa båda två... ) ;D

haha nej nu ska jag sova :) KRam på dig!

2010-04-25 @ 00:47:14
URL: http://juliaths.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Snygg blogg :D hoppas du har haft en bra helg och att veckan blir bra :D



Gillar du hästar? Kolla in, läs och kommentera min häst blogg, http://satilaryttaren.blogg.se

Kram :D

2010-04-25 @ 10:57:41
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0