Markusträning!

Jag och Nöt red för Markus idag och det gick super! Känner att allt verkligen funkar bra för oss just nu.

Då vi ju upptäckt att Nöten är stel i bogen och därför har svårt för att svänga bra och gå sidvärts så var det det vi tränade på idag.

Jag började med att rida serpentiner, väl uttagna och med mycket böjning. Det gick helt okej. Sedan skulle jag rida honom längs fyrkantsspåret i trav, böjd. Och bara böja med innertygeln. Jag fuskade lite i början och tog till innerskänkeln också men sen gick det bättre. Bäst gick det i höger varv då han är starkare i den sidan.

När böjningen funkade bra skulle jag ta lite, lite i yttertygeln och föra den liksom inåt och på det sättet få en sidvärtsrörelse. Det var tydligen på det sättet som han-på-G-som-jag-inte-vet-hur-han-stavas beskrev att man skulle få till en sidvärtsrörelse. Och det funkade! Nästan lite väl bra, det blev för mycket tvärning så Nöt började gå in mot mitten istället. I vänster varv funkade det sådär, vi fick till nåt steg bra sådär.

I höger varv däremot fick vi en långsida som var underbar! Det liksom bara flöt på jättelätt och jag blev verkligen överlycklig. Fick ett stort leende i hela ansiktet resten av passet :)

från idag:


hög koncentration


/Fia


Kommentarer
Postat av: Karoline

Kul att det gick så bra!!

Ni ser jättefina ut :)



Åker du till honom när du tränar för Markus?

Härligt ridhus.

2010-04-21 @ 08:07:54
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0