Modig Nöt på bortaplan

Har inte hunnit eller orkat blogga det senaste för det har varit jättemycket rep med orkestern så nu är jag helt slutkörd!

Idag var det då dags för clear-rounden på häststället. Det gick verkligen super!

Dagen i bilder:

Påväg till häststället, jag börjar bli nervös och Nöt tycker att det är jobbigt att behöva gå så långt. :)



Vi har precis kommit in i ridhuset, Jag är jättenervös och Nöt tycker det mesta är läskigt.


Vi hoppar första hindret. Vi stannade två ggr på framridningen men nu funkar det bra än så länge. :)


Efter ett stopp så tar vi oss över nummer fyra.


resten av hindren i 40cm klassen funkar bra, ingen rosett men jag är överlycklig iaf. Vi hade bara fyra fel, inte ens mest i klassen! :D:D

Eftersom det gick så bra och Nöten tyckte det var så roligt så bestämde vi oss för att starta en klass till. 50 cm.

Första delen gick bra, ett stopp på fyran igen men annars inte ett enda! :D
(nejdå, jag tittar inte alls ner i marken, jag tittar på ridhusgolvet)


Men vid vattenmattan som plockades fram till 50cm klassen tog det stopp! Aldrig i livet tänkte Nöt gå nära den! Här tappade vi all bjudning så det var kört. Sista hindret en vit bred oxer kom vi inte över heller så vi tog det första som lydnadshinder. Hade det inte varit för den där j*vla vattenmattan hade vi fixat det hur bra som helst!


Efter en lång tävlingsdag är det skönt att komma hem igen..


När vi kom hem fick kaninerna komma ut en sväng..

Finaste Tufselufs




Är dem inte söta tillsammans? Tufs och Törnrosa


Det blev visst långt. Men med mycket bilder iaf. :)

/Fia

Kommentarer
Postat av: Lovisa

kolla på din mobiiiiiil! :P

2010-04-18 @ 20:39:01
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Linda Gustafsson - Ponnyryttare

sv; Det är bra att ni inte har problemet, för det tar kraft att gå och störa sig helatiden :P btw fiin bloggg! och det såg fint ut på tävlinge! :)

2010-04-18 @ 21:29:47
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin ponny!

2010-04-19 @ 12:47:02
URL: http://emmagynning.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Synd att vattenmattan skulle "förstöra" :P

2010-04-19 @ 21:36:17
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0