Nöten goes paint och Fia goes smutsig

Vi åkte upp till stallet idag vid tretiden. Markus, dressyrtränaren, skulle komma vi halv fem. Bengt red idag så jag tittade bara på och fixade iordning Nöt, såhär såg han ut på båda sidor. Då är man lycklig för piggborsten och gummiskrapan.



Efter ett tag så han iallafall anständig ut fast då var jag dammig från topp till tå.. :P Han var dock fortfarande fläckig på de ställen som inte torkat än och fäller skog gör han också.

När jag borstade hittade jag eksem på baksidan av låren också, suck. Det är förmodligen det här fuktiga vädret som gör det.. Men ingen mugg hade han iaf :)

Någon annan som har problem  med leriga hagar och hästar?

/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0