Stallet med Julia och dressyr på ridgrimma

Sorry för dålig uppdatering men i måndags hade jag inget att skriva och igår varken hann eller orkade jag.

Igår red jag Nöt då. Vi (jag, nöt, mela, vannes, lovisa och altea) red ut en liten skritt sväng med lite trav och sen red jag och mela i ridhuset en stund.

Jag hade tagit ridgrimman eftersom vi skulle rida ut och sen tänkte jag att det kan ju vara nyttigt att inte bara rida dressyr på stångbettet hela tiden, man ska ju kunna rida på vad som helst egentligen.

min hemmagjorda ridgrimma :)


Det gick ganska dåligt till en början när Karin (Nötens ägare) kollade på. Han spände sig och ville inte alls. Men efter ett tag, såklart när Karin gått in, så gick det faktiskt riktigt bra! Vi gjorde öppna på diagonalen och Nöt slappnade av och tuggade occh började komma till jobb. Lyckat ridpass alltså :)

Idag var jag med Julia, juliaths.blogg.se, till stallet där hennes medryttarhäst står. Han är en varmblodig travare på 21 år. Fin men lite stel och omusklad. De har verkligen utvecklats sen senast jag såg henne rida. Fotade över 400 bilder, hehe :) Men har inte laddat upp dem än, kanske kommer någon senare..

Julia och jojje sommaren 2008


Väldigt mysigt med deras lilla fikahörna, en sån skulle vi också ha! :)

ska nu plugga svenska klassiker, August Strindberg och Selma Lagerlöf..

/Fia

Kommentarer
Postat av: Freddi

SV; Tyckte inte alls att den var onödig! :) Jag läser glatt varje kommentar jag får! Och hon tackar så mycket, min häst, hon gillar nog också sina öron! :D



Lätt ut en bild på nöt-öron! :D

2010-04-28 @ 21:21:09
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Freddi

SV; Tack så jättemycket, gald jag blir! :) Hon brukar faktiskt kamma in höga poäng på sin galopp, just på att hon har bra energi och så är den luftig :) Hennes bästa gångart faktiskt, skruttispållan! :)

2010-04-28 @ 21:47:54
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Julia

Oj vilken gammal bild! HeheKOmmer ihåg den dagen;) Skulle använda pullartränset för första gången den dagen ;) Och han var/är (;D) så snygg i det!

2010-04-28 @ 22:35:39
URL: http://juliaths.blogg.se/
Postat av: Julia

Usch! Dressyrsadeln. USCH!!!!! Gillar den inte! :P

2010-04-28 @ 22:36:27
URL: http://juliaths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0