Tre dagars ridturer

Sorry för dålig uppdatering men har inte hunnit skriva, nu på jul vill man ju inte sitta klistrad framför en datorskärm liksom. Har ridit Nötaplöt tre ggr. Red ut en liten sväng på juldagen, den dagen såg vi en massa vilda djur och ridturen var inget undantag. En liten älg stötte vi på i skogen precis innan vi skulle förbi en massa snöiga grenar. Nöten blev såklart alldeles upphetsad. Vild Nöt + snöiga grenar = Snöig Fia. Han typ sprang genom alltihop. Sen stötte vi på en älg i hagen också och typ fem rådjur när vi gick hem från stallet.

Igår red jag och Mela ut till en äng, Nöten fick springa av sig ordentligt medan Mela tog kort så det kommer nog upp lite bilder här sen. Jag fotade Mela när hon red lite också och hoppade då av Nöten. Tror ni inte att han lägger sig ner och försöker rulla sig med sadel och allt på mitt på ängen? Tokhäst!

Idag red jag i ridhuset lite och det gick jättebra! Fick en jättefin både skritt och trav och tillslut en helt okej galopp också :)

/Fia

Kommentarer
Postat av: fridan

haha knasnöt som skulle rulla sig :P :D



sv: jo men nöten går väl utan täcke? klart pälsen är fräschare då :)

2010-12-28 @ 22:11:21
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0