Duktig Nöt

Kom inte upp till stallet förrän halv sex idag pga skolan.. Red i ridhuset och började med att träna lite från marken först, lite ledträning (stanna när jag stannar, svänga, backa utan att jag tar i tygeln) och sen lite longering. Han bet en massa på tygeln så att jag tillslut blev riktigt sur på honom och sa att nu får han se till att det går bra i ridningen om jag ska bli glad på honom igen.

Och ridningen funkade super! :) Känns som om den gör det mest jämt nuförtiden, Vilket ju inte är dåligt :) Iaf så galopperade vi mycket och fattade nästan galopp från skritt. Gjorde fina hörnpasseringar och skolor.

I slutet sen frågade Mela om vi skulle byta hästar en liten stund, sagt och gjort. jag hoppade upp på VannesPannes en liten stund och oj vad konstigt det kändes! Man kunde ju inte balansera, han är så liten! Usch för att ha blivit storhästryttare..


Mela och Vannes :)

/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0