Hoppning

Markusträningen blev inställd idag då Markus blev sjuk tidigare idag. Jättetråkigt när man har taggat inför träningen och verkligen är sugen och så blir det inget..


Men vi fann på råd och hopptränade istället och det gick super! Jag red fram i skritt och trav barbacka och försökte att inte använda varken tygel eller underskänkel för att styra och växla tempo eftersom jag far bak med mina hälar jämt och spänner benen så mkt. Det funkade riktigt bra och jag kunde skritta, trava, nästan göra öppna/sluta, svänga och rygga bara med hjälp av sitsen.
På hoppningen sen tror jag det gjorde ganska mycket att jag red fram på så små hjälper och styrde mycket och så för han var mycket enklare att styra och ändra tempot på än i vanliga fall, vilket gjorde att vi gjorde fina runda svängar i bra tempo och det blev ingen tvekan eller vägran. Vi var faktiskt de enda (av Mela, Vannes, Lovisa och Altea) som tog oss igenom den lilla banan felfria båda gångerna vi red den :) Vi var stolta som bara den.


Gammal bild från i våras..
Efter hoppningen putsade vi igenom en hel massa läder som möglat pga den extremt fuktiga luften. Grejer man använder varje dag hade möglat, jätte äckligt..                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      hoppning
Hoppade med Schack sen när vi kom hem hon var super duktig och hoppade nog en 45-50cm min bästa tjej! :)
/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0