Skrittur efter tumult i stallet

Kom upp till stallet vid femtiden idag. Karolina hade varit där tidigare och masserat och tränat. Hela flocken var orolig men stod inne när jag kom. Nöten hade tydligen rivit sargen när Karin tränade, sprungit före pussan in från hagen och hade två stora märken efter hovar på baken som var svullna.

Karolina märkte dessutom att Altea var spänd i ryggen förmodligen för att sadeln trycker och att hon dessutom har "fånghals" för att hon fått i sig för mycket socker eftersom gräset blir konstigt nu när det har regnat så mycket. Förmodligen har det något att göra med hennes mugg som hon haft typ hela sommaren och som inte vill försvinna..

Iaf så red vi på en skrittur och jag red med Nöts western träns, han blev skitsnygg! :)

Altea



Imorgon åker jag på läger med min klass och i helgen åker jag till vålådalen för konfaledarutbildning så det blir ingen uppdatering nu på ett tag.

ha det bra! /Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0