Dag 1 - Presentera dig och din häst

Jag, Sofia, är en glad tjej som snart blir 17 år. Jag har en underbar, stor familj, tre bröder och en tvillingsyster samt mamma och pappa. Jag bor några kilometer väster om Borås i ett villaområde tillsammans med Mamma, pappa, en bror, Mela, en katt och fyra kaniner. Tre kilometer bort bor min medryttarhäst Nöten. På veckorna går jag i gymnasiet, Naturvetenskap - Global framtid på Bäckängsgymnasiet.

Jag har ridit sen jag var 6 år då jag började på borås ridhus. Där red jag fram till våren 2008. Nöten började jag rida lite smått hösten 2006. Jag har inte tävlat högre än klubbis där jag som bäst kommit tvåa. Med Nöten har jag bara ridit tre CR. Jag rider AR, akademisk ridkonst som jag trivs med väldigt bra. Jag tränar för Markus holst.

När jag inte rider eller pluggar så spelar jag tvärflöjt och piccoloflöjt  i ungdomsorkestern.






"Min Häst"


Nu får Nöten agera min häst. Hans fullständiga namn är Peanut av Pajebo och han är en tioårig, 164 cm hög, isabellfärgad quarter/sv halvblods korsning med naturligt lockig man och svans efter Cat Man Dooley och undan Minette.

Nöten skulle från början bli westernhäst, därav hans pappa, men blev istället dressyrhäst som tränas inom den akademiska ridkonsten. Jag har hoppat honom lite och varit ute på någon CR men han är ganska tittig på hinder så det har gått sådär. Vi har iallafall haft roligt när vi varit ute :) Annars har Nöten fått beöm för sin fina hoppteknik och när det väl släpper i huvudet på honom tycker han om att hoppa.

Jag har ridit Nöten sen hösten 2006 och det har hänt mycket sen dess. Då red jag mest ut och vi kunde bli stående i 20 min för att han vägrade att gå framåt. Sen dess har vi hunnit med många uteritter, tränat för Christofer Dahlgren, hoppat och bara myst. Nöten är "busen" i stallet som beter sig som ett föl och aldrig riktigt vuxit upp. Han tar allt i munnen, ska undersöka allt samtidigt som han är rädd för allt.

Man kan inte säga annat än att han är vacker iallafall :)



Det var lite om mig och Min Nöt

/Fia


Kommentarer
Postat av: MALOU KASTMAN.

sv: Ja, smaken är som baken! :) hehe

2010-12-30 @ 21:43:49
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Julia

haha kör du också en sån fia. haha varenda hästblogg kör en sådan känns det som! kanske också ska göra det? haha (Förresten det är Julia om du inte känner igen bloggen så är det en ny som jag skapat då jag tog bort Juliaths men ågrade mig,... ahahah så typiskt mig du! ;))

2010-12-31 @ 14:34:39
URL: http://lagjj.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Mycket vacker häst!

2011-01-01 @ 19:25:05
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Julia

Fin blogg och jätte fin häst! :D

Intresserad av att byta bildlänk? :)

2011-01-04 @ 11:31:22
URL: http://zebracolours.blogspot.com
Postat av: fridan

kul att du gör denna listan :D alltid kul att läsa ju :)



sv: hihi drömmer du med om en hästgård?

2011-01-07 @ 10:00:31
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0