Kvällstur och ergonomi

Sitter och pluggar ergonomi, visste ni att "ryttarsitsen kan fungera som föredöme för en bra sittställning"  Eftersom "Ryttaren måste använda musklerna i axlarna och ryggen aktivt för att kunna sitta kvar i den ställningen" Det är nyttigt att rida! :D

Idag skulle B ha ridit Nöt för Markus men eftersom Markus är sjuk så blev det inget och jag red Nöt istället. Vi tog en ridtur som vi kallar "stora hulebo" och red lite på en äng på vägen hem.

Jag kom på en sak idag, vi har ju problem med våra galoppfattningar lite och framför allt då vänster galopp. När jag rider ute brukar det ju inte bli att jag gör en fattning utan han får falla in i galoppen själv. Nu eftersom jag jobbar mycket på fattningarna när jag tränar så tänkte jag att jag skulle tänka lite mer på det ute med och det har jag gjort. Men kom på idag att jag fattar nästan alltid höger galopp omedvetet. Försökte tänka på att fatta vänster galoppen och kom fram till att det var jättesvårt för mig att fatta den och tillslut blev det höger i alla fall.. Det är alltså en hel del i mig som felet ligger och inte bara att Nöt är starkare i ena sidan..

Intressant när man får såna "uppenbarelser", ska verkligen försöka tänka på att fatta lite vänster galopp när vi är ute i skogen också.. :)

Jag och Nöt i skogen



Tänkte också säga att Jag åker på klassresa tors - lör till Stockholm så då blir det ingen bloggning..

/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0