Galopp

Tränade med Nöt idag :) Det går ju fortfarande inte att rida ut så det fick bli ridhuset igen.. Nöten var ganska seg idag och gick ovanligt långsamt för att vara nöt..

Vi tränade en del på galoppen idag igen, jag försöker träna mycket på den nu så att vi får ordning på den. Det är så jobbigt att inte kunna göra en ordentlig galoppfattning. Bästa sättet att fatta galopp på Nöt är att "tänka galopp" alltså försöka röra sätet som om man galopperade och på så sätt få in rytmen. Problemet är bara att när jag gör det så tappar jag samtidigt allt annat såsom styrning, tempo och ställning/böjning. Vi har en ganska lång väg att gå till den perfekta galoppfattningen och det hjälps inte av att Nöten är så fruktansvärt lat. Men det går bättre och bättre så vi är väl på rätt väg iaf.. :)

Tänkte att jag skulle ha något i stil med veckans fråga, tema, artikel, tips elr liknande där jag delar med mig av mina tankar om olika saker, för att göra det lite roligare att läsa.. Är det något som ni skulle tycka vore kul?

/Fia

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: ja hon e tuff och duktig som har börjat våga hoppa igen :D

2010-03-21 @ 21:28:19
URL: http://ridehorse.blogg.se/
Postat av: Freddi

SV; ja, det har du rätt i! förstår vad du menar, fast jag måste också säga att jag älskar de höga frambenen och totilas! :)

2010-03-22 @ 22:27:39
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Vad fin blogg! Vad har du för häst? :)

2010-03-23 @ 11:58:29
URL: http://carstensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0