Har inte hunnit skriva..

Hann inte skriva varken i fredags eller igår men jag skriver om vad som hände då nu istället.

I fredags tog vi mopparna upp till stallet för första gången iår :). Riktigt skönt att kunna ta sig upp till stallet själv utan att behöva ringa efter skjuts jämt.. Vi red i ridhuset i fredags och det gick faktiskt riktigt bra, Jag red med hacket eftersom han gått så mycket med bett nu i veckan så tänkte jag att han kunde få vila munnen lite.. Nöt var känslig och ganska framåt, han gjorde skolorna lätt som en plätt och galoppen gick ganska bra den med.

Igår var vi ute och gick med hästarna. Det blev lite ledarskapsträning där. Man ska kunna gå efter Fia utan att springa över henne, nafsa henne i vaderna eller springa om och gå två kilometer framför henne utan en tanke på att någon håller i andra änden av repet. Tillslut gick det bra och han kunde gå ca en meter bakom mig med slak lina och stanna när jag stannade. Duktig pålle :)

Vi kom också fram till igår att han har fått skorv på halsen igen. Suck. Men nu är det inte lika illa som det har varit förut iaf. Nöten är verkligen fel häst på fel ställe, en präriehäst i våtmarksland. Han har jättekänslig hud, så fort det blir vått och lerigt ute får han lätt mugg och skorv, man kan inte duscha honom med schampo heller. Ink har han också..

Nej nu orkar jag inte skriva mer, ha det bra.

/Fia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0