Peanut av Pajebo

* juni 2000
e:Cat Man Dooley u:Minette ue:Marramas


Peanut är en väldigt vacker Quarter/SvHalvblodskorsning på 164 cm i manken som för det mesta kallas för Nöten eller Nöt. Han är född i juni 2000 och fyller alltså 10 år i år.

Nöten är inte min egen utan min medryttarhäst som jag rider 3-4 ggr i veckan. Jag började rida honom för ungefär tre år sen. Då var han inte speciellt väluppfostrad, han hade mest fått göra som han ville och hade inte speciellt stort förtroende för mig överhuvudtaget. Han hade heller inget vidare självförtroende. Vi red mest ut och ganska ofta blev det tvärstopp och han kunde absolut INTE gå först!

Långsamt har det gått bättre och bättre. Vi tränade lite akademisk dressyr för Christofer Dahlgren ett tag och det gick sådär kan man väl säga. Nöten hade ingen vidare tillit för mig som ledare och allt gick i snigeltempo, bokstavligt talat.  Vi provade på lite hoppning och det var roligt men lite läskigt tyckte Nöten.

För ungefär ett år sen bytte vi tränare till Markus Holst och det har gått hur bra som helst! Vi lär oss nånting vid varje träningstillfälle och ökar samtidigt tilliten till varandra. Nöten går först korta sträckor när vi är ute och de blir längre och längre. Hoppningen funkar också bättre och bättre ju mer vi utvecklas tillsammans och får förtroende för varandra.

Nöten i ridhuset


Kommentarer
Postat av: Matilda

Får man fråga vem han är efter? Möjligtvis inte Lone Bright Star någonstans? :)

2010-03-09 @ 20:02:58
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0