Tufs

Tufs är min första kanin och min älskade kaninpojke. Han kommer från en djuraffär så jag vet tyvärr inte något om hans bakgrund mer än att han är dvärgvädur.

Tufs är en ståtlig herre i sina bästa dar (fyller fyra i juni) som tycker om att äta, hoppa och mysa med sin syster Törnrosa. När Tufs först kom till mig, i juli 2006, var han en liten och rädd kaninunge som var väldigt försiktig av sig. Försiktig är han fortfarande men inte alls lika tanig :)

Tufs var från början en tjej (det var vad de sa i djuraffären) men allt eftersom tiden gick förstod vi att min Tufs var en pojke. Vi kastrerade honom men han hann ändå bli pappa till två kullar med ungar, en av dem troligtvis döddfödda och en av dem var Schacks kull.

Nu lever Tufs livet här hemma, han äter, sover, springer i skogen och följer med på någon hopptävling då och då.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Men GUD så söt! :D

2010-03-08 @ 22:47:01
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0