Underbara Nöt

Var och red Nöten idag eftersom Bengt red igår och det var min dag egentligen. Jag och Lovisa red i ridhuset och det gick faktiskt riktigt bra. Accelereringssvängarna gick jättebra, vi svängde snabbt! Sen efter det funkade skolorna helt ok dem också.

I galoppen gick det också bra. Den första och andra galoppen blev ganska "slängig", Jag tänkte inte så mycket på styrningen och Nöten bara försökte ta tag i tyglarna hela tiden. Sen blev jag lite arg på mig själv för att jag var så slarvig och då gick det bättre. Galoppfattningarna är forfarande kassa men de blir bättre och bättre :)

När vi ridit klart red jag och Lovisa lite kadrilj. Det gick faktiskt ganska bra även om vi bara gjorde en ´väldigt lätt rörelse. Men vi behöver nog jobba på traven..

Sen när vi gick ut ur ridhuset övade jag på Markus läxa. Jag rakställde och var noga med att hela Nöten + sadeln skulle komma med ut genom dörren.

Ett lyckat ridpass :)

/Fia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0