Härlig galopp och fästingmedel

Det var ingen orkester idag så jag red istället :)

Eftersom det var så underbart väder red vi ut en sväng. Vi red till en äng där vi galopperade runt en del, Nöt var pigg och glad :) Verkligen något av det underbaraste som finns, galoppera på en äng i kvällssolen tillsammans :D
Efter ängen red vi en tur i skogen på väg hem, hade jättemysigt.

När vi kom tillbaka till stallet efter typ en timma skulle jag ta på Nöt switch. Jag har inte gjort det förut utan K och Kriss brukar göra det och då brukar han vara jättejobbig verkligen. Typ springa på en och bli jättestressad.

Därför blev jag jättelycklig när jag kunde ta på honom det utan större problem :D Han reagerade såklart och gick runt och så men blev inte jättestressad och så fort jag började klia honom lite och så så lugnade han ner sig och jag kunde fortsätta.

Vi har verkligen utvecklats i vårt förtroende för varandra :D

Har ni börjat med flugmedlet än?

/Fia


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nä, här uppe har inga flugor kommit än. Som tur är. Det kan nog bero på att det fortfarande ligger snö på backen....

2010-05-07 @ 11:33:03
URL: http://honfrannorrland.blogspot.com
Postat av: Karoline

Kul att han litar så pass på dig så du fick ta på honom medlet.



Vi har börjat spraya våra hästar, men bara vissa dagar då det inte har blivit så mycket flygfän här ännu.



Härligt med galopp, längtar till jag och Odessa kan göra det.

2010-05-07 @ 21:38:31
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Nina

fin häst och intressant blogg! :)

2010-05-18 @ 22:06:41
URL: http://justonepicture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0