Hoppning!

Hoppade med Nöt idag :)

Jag red med min lila vojlock! Det är verkligen praktiskt med vojlock, synd att man inte kan ha såna till de spanska sadlarna..

Vi tränade på titthinder och hade en hemmagjord vattenmatta (blå pressening) under ett litet kryss. Först stannade han och vi la ner så att bommarna bara låg på marken, efter att ha nosat en stund gick han över, första momentet fixat :)

Sen la vi upp bommarna till ett kryss igen. Han stannade men efter en stunds nosade gick han över det också. andra momentet klart.

Jag provade att rida an igen i trav, först ett stopp och kliva över men sen gick det! Han hoppade över två ggr knappt utan att tveka! Både Jag och Nöt var överlyckliga!

Jag tror det funkade så bra eftersom det inte blev någon stress, vi hade hela dagen på oss så han kunde få stå och nosa så länge han ville.

Efter vattenmattan hoppade vi "banan" som vi hoppade förra Markus hoppträningen och det gick jättebra. Nöts och mitt självförtroende var på topp efter att vi klarat vattenmattan så det var verkligen ett lyckat ridpass!

Jag och Nöt efter passet :)



Världens finaste kissekatt <3


/Fia

Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv; eller inte ^^) Haha <3

2010-05-09 @ 20:52:47
URL: http://puissance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0