Mysig promenad med älgen

Gick ut på promenad med Nöt idag tsm med Lovisa, Altea och Pussan i det fina vädret.

Vi gick runt nordhagen (en av sommarhagarna) och hade det mysigt :) När vi precis skulle gå upp på vägen igen mötte vi Hanna och Sox som var ute och red. De gick förbi oss iallafall men efter typ en halv minut kom Sox farande med eld i baken och galopperade ända hem utan Hanna.

Vi följde med Hanna en bit påväg innan vi vände igen och då såg hästarna nåt i skogen, jag tittade efter och så att det stod en älg därinne. Nöt blev stressad men jag kunde lugna ner honom och få honom att gå hyfsat avslappnat bakom mig iaf vilket jag ser som ett tecken på att han börjar lita på mig mer nu.. :)

När vi kom tillbaka till stallet fotade vi lite på hästarna, jag fotade Lovisa och puss och Lovisa fotade mig och Nöt. Lovisa tog med kameran hem till sig så hon kunde ladda upp bilderna så jag får den väl imorgon så då kommer bilderna hit förhoppningsvis. Spelar ju imorgon så kanske inte hinner/orkar blogga då..



Flugorna börjar komma nu med, nöt hade sårskorpor på bringan och i skapet och stördes jättemycket av flugorna. Jag satte på en blandning med olja+vitlök+nån ört som ser ut som barr och luktar ganska starkt. Det fick bort flugorna för stunden iaf..

/Fia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0