Dressyr och teori

Usch vilket skitväder det har varit idag! Jag red Nöt en stund i ridhuset och kunde knappt höra hans hovsteg för att det regnade så ett tag. Först innan jag hoppade upp så löslongerade jag honom lite och han stannade på en fin cirkel runt mig trots att dörrarna till både stallplanen och hagen var öppna :) Tycker om att jobba från marken lite innan man rider så synkar man sig liksom lite med hästen innan man börjar rida. Han blir mer uppmärksam på mig och jag kan känna lite på vilket humör han är på just den dagen.

I ridningen gick det jättebra, lite långsamt ett tag men avslutade med en fin avslappnad rund galopp med lite fart i så jag var jättenöjd :)



Sen på kvällen kom Karolina och hade en liten teorikväll om lite allt möjligt när det gäller hästar och hästhantering. Hon är gårdens NH-instruktör och väldigt duktig, fick en massa intressant att tänka på så det var en lyckad kväll. :)

/Fia

Kommentarer
Postat av: Matilda&Vicky

Vad fin bild =)

2010-11-05 @ 19:54:06
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0