Clear-round på Häststället

Idag var de dags för höstens clear-round :) Eller, felfria blev vi inte men man säger väl så ändå :P

Den här gången hade jag hört mig för så att hon som höll i tävlingen inte skulle ta fram vattenmattan som hon gjorde förra gången på 50 cm. Även om vi tränat på det hemma är det ju en helt annan sak på tävling. Men istället hade hon fått fram nån plastmur som satt på en bom på ett hinder. Blev lite irriterad när jag såg det, har man verkligen såna titthinder i en 40cm-klass på en clear-round?

Så på framhoppningen (hoppade fram i ridhuset eftersom det var en så låg klass) tog vi det där titthindret. Först fick jag hoppa av och leda Nöt över och sen efter många om och men hoppade han när jag satt på med.. Sen när vi tävlade på 40 så fick vi två vägringar på ett hinder som var pga mig. Jag red en konstig väg första gången och sen var han liksom inte inställd på att hoppa. Ändå väldigt bra, var jätteglad och stolt över min modiga Nöt som faktiskt inte vägrade på "muren".

På 50 så gick det lite sämre. Det blev nog en fem-sex vägringar totalt då han vägrade på "muren" en gång och sen flera gånger på en väldigt bred oxer och en gång på hindret efter det. Var ändå nöjd och jag tror Nöt var det med. Han börjar bli mer tävlingsvan det märks men jag börjar också tröttna lite på häststället. Visst är det bra att det är nära men parkeringen och tävlingsplatsen är pytteliten så det är folk, bilar, transporter och hästar överallt, det var dålig info inför tävlingen (kom inte upp några startlistor och allmän info kom först igår) , ganska dålig bana också faktiskt och så det där med titthindren..

Men men, ska inte klaga för något annat lär vi inte komma ut på eftersom då måste jag ha någon som kan och vill köra transporten och det kan bli lite krångligt, dessutom ska Nöt på transporten och dessutom åka nånstans i den, inte heller det lättaste kanske..

Bild från i våras på träning, tog inte mycket bilder idag men nån kommer nog ut här..:)


/Fia

Kommentarer
Postat av: johanna :)

söt bild :)



sv: har oxå sett det ! men köpte det aldrig :( det e mest pannbandet jag är ute efter x)

jag hopptränar mina kaniner :) om du klickar på Kategorin: Kaninerna så ser du där :D tävlar inte :/



kul att du tävlar :D synd att du inte har så mkt tid ;)

2010-10-02 @ 18:28:53
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0