Dressyring

Åkte upp till stallet idag med :)

När jag masserade Nöt vid bogen reagerade han kraftigt precis bakom armbågen så där var han rätt så stel. Det släppte något efter massagen iaf..

Dressyrade i ridhuset och det gick väldigt bra, som det för det mesta gör nu för tiden :)

Jag körde igenom skolorna och lite hörnpasseringar (som vi börjar få kläm på nu) och galopperade ganska mycket. Först kändes han väldigt seg och ovillig att galoppera över huvud taget så jag red några varv på fyrkanten och bara manade på för att få ordentligt med energi i galoppen och efter det gick det mycket bättre. Det går ju inte att jobba om man inte har nån energi. Vi fick till fina övergångar galopp/stor trav :)

Efter galoppen travade vi av med stora pendelrörelser och lång-låg form. Trevligt, trevligt.




/Fia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Duktig du är som masserar.

2010-09-07 @ 07:15:50
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: fridan

härligt med dressyrpass som går bra ju :D



sv: jo min hjälm är lite för stor så den glider ner i ögonen :)

2010-09-07 @ 07:54:12
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0