Inställd ridtur

Idag var det egentligen planerat att vi skulle rida ut med Vannes och Mela men det typ öste ner regn så det blev ridhuset ändå.
För att göra det lite roligare än bara rida runt i ridhuset satte vi upp två små hinder. Ett kryss på volten och ett räcke på kanske 50cm på diagonalen med "vattenmattan" under. Nöten var jättepigg och glad, hoppade glatt över krysset. Så när jag styrde på räcket blev det först tvärstopp men han tog det stillastående sen efter ett tag. Var ju ändå så lågt. Nästa gång sprang han förbi men sen hoppade han glatt över i galopp. Vi tog det några gånger och Nöt riktigt bjöd på hindren, man vill ju bara fortsätta om och om igen eftersom det är så roligt men fick hindra mig själv lite där. Sista gången gick det i alla fall super både i bjudning från hans sida och följsamhet från min så där stannade jag.

Otroligt vad Nötens förstroende till mig har stärks sen i våras. Då gick han inte ens nära, nu bjuder han på det. :)

Är nu verkligen taggad inför lördagen 2 oktober då Kicki på Häststället ska ha sin clear round. :)

Jag och Nöt på clear ruond i våras



/Fia

Kommentarer
Postat av: fridan

kul att hoppa!! skönt att ha ridhus såna dagar när det bara öser ner ju precis som du skrev till mig :))

2010-09-21 @ 12:44:44
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

sv: tack!!! :D



hur stort är ert ridhus? :)

2010-09-22 @ 10:47:01
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0