Jättefin Jordnöt

Tränade ledarskap och tillit idag med bästa hästen. Först från marken med repgrimman, jag tränade på att gå fint bakom mig, longera och gå på den blå presseningen. Det gick jättebra och jag gjorde sen typ samma saker fast löst. Longerade (och bytte varv, stolt :)), skickade honom över presseningen och att gå fint bakom mig.

När allt funkade bra hoppade jag upp lite barbacka och red skolor, hörnpasseringar och lite galopper. Lite travökningar blev det också :) Tränade också på att gå över presseningen när jag satt på både i skritt och trav. I skritten funkade det bra med i traven sprang han av den om ni fattar vad jag menar. Försökte sen få honom att stanna med alla fyra hovar på presseningen (Den var hopvikt och kanske 60cm bred. Han hamnade först utanför med en hov men lyckades få honom att flytta på bara den hoven och ställa den på presseningen. Då var vi nöjda båda två och gick ut i stallet. Finaste Jordnöten.



/Fia


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som en bra dag.

2010-09-16 @ 07:31:28
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; hihi japp :) :D

2010-09-16 @ 18:31:36
URL: http://juliaths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0