Markusträning!

Idag var det äntligen dags för markusträning igen, har ju haft ett uppehåll på ett par veckor. Vi var jättetaggade och sugna på träning den här gången och det gick jättebra!

Vi visade vad vi har övat på de senaste veckorna och fick lite tips med hur hörnpasseringarna ska bli ännu bättre. Sen gjorde vi bakdelsvändningar med gångartsökning ur bakdelsvändningen. Typ "trava framåt och galoppera åt vänster" Så att inte bakdelsvändningen blir själva grejen utan vad man ska göra efteråt. Vi försökte få nöten att tänka: Vad ska jag göra efter jag har vänt? Att hela tiden fråga Vad ska vi göra nu? Att vilja lyda. Jag gjorde också en del plötsliga tempoväxlingar tex Skritt, galopp, trav, skritt, galopp, halt, backa, galopp, osv.. Väldigt roligt och absolut något att öva på.

I slutet travade jag av i stor, lång, go trav och då märkte man att det gick fram, han liksom undrade i svängen: Vart ska vi nu? Så är jätteglad nu :D


Nya bilder togs idag men har inte laddat upp än..

/Fia


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som ett bra pass.

2010-09-29 @ 07:22:35
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0