Plaskvått ekipage

Red ut en sväng idag med mela och Vannes. Hästarna är så trötta på ridhuset nu så vi bestämde oss för att ta en tur ute. Det hade varit fint, soligt väder hela dan förutom en liten regnskur på eftermiddan och när vi gav oss ut var det fint så jag orkade inte dra på mig regnbyxorna, tycker verkligen inte om att rida med regnbyxor.

När vi kommit nästan halvvägs började det småregna. Det var inte så farligt tyckte vi och red vidare. Tror ni inte att det började spöregna efter ett tag? Inga regnbyxor och bara en vindjacka.. Vi blev plaskvåta alla fyra, uscha. Torkade av sadeln noga för att den inte ska mögla, det är så himla fuktigt i luften nu.

Åkte hem snabbt och upptäckte att det var jättelite luft kvar i mitt framdäck, har pumpat det nu och får verkligen hoppas att det inte är punka på..

Jag och Nöt i våras


Ha det bra!

/Fia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ridhuset har en förmåga att tömma både häst och ryttare på energi.

2010-09-02 @ 16:04:05
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; taack :D

2010-09-02 @ 18:27:10
URL: http://puissance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0